måndag 26 februari 2018

Duscha en gång i veckan

Hör du till de som vanligtvis duschar en gång om dagen? Numera vore det helt otänkbart – skulle man avslöja att man bara duschar gång i veckan skulle folk förmodligen skaka på huvudet eller . Antagligen alldeles för ofta. Något så oskyldigt som en dusch kan nämligen ställa till det rejält för både hud och hår. De flesta av oss duschar varje dag.


Men enligt forskning är det på tok för ofta.

Varannan eller var tredje dag räcker gott. Att duscha en gång i veckan räcker. Brandon Mitchell, som är assisterande professor i dermatologi vid George Washington University i . I genomsnitt duschar svenskar gånger i veckan. Om man tittar på Sverige så duschar av alla svenskar minst en gång varje dag. Ibland läser jag i trådar om folk som duschar typ en gång i veckan.


Ibland en gång om dagen, ibland en gång i veckan. Allt beror på vad jag gjort, hur jag känner mig och om jag är rastlös eller inte. Jag står inte ut med att duscha mina barn!

Farligt att duscha max gång i veckan? En gång i veckan utan att lukta odör går om man är av den sorten. Så här många gånger borde du egentligen duscha varje vecka. Om du med tunna hårstrån känner att du behöver tvätta håret oftare än två gånger i veckan så gör det, men . Jag vill förtydliga den insändare jag skrev juni om min pappa och att han inte får duscha mer.


Somliga läsare hävdar att en dusch om dagen är ett minimum medan andra talar om. Bad en gång i veckan och rena kläder på lördag. Håret bör man inte tvätta mer än en gång i veckan ändå. Det är inte helt ovanligt att duscha varje dag.


Men har du någon gång funderat på hur ofta du egentligen behöver duscha ? Nyheterhar tidigare skrivit att det räcker med varannan dag. Det finns otaliga rapporter om hur ofta vi egentligen ska duscha. Hur ofta tyvättar ni håret?


Du ska hinna ur sängen och in på toa, klä på dig och äta frukost . Tänk dig att du försovit dig. Hemmaspa en gång i veckan med småpill som fotvår ögonbrynsfix och sånt. Slösa inte en dusch : jag tränar hellre ett kortare .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg