fredag 21 februari 2014

Borra i järnbalk

Har ingen vana av att borra i stål, och fyra stycken. Hur sätter jag upp taklampa i en stålbalk ? Hur fästa befintligt träbjälklag i HEA balk? Många drar sig för att borra om det är hårda material som ska forceras. Här får du bra tips på hur du gör och vilken borr du ska använda men .

Vanliga metallborr duger bra för att borra i mjuk metall som koppar och aluminium. Varje gång jag ska borra i en betongvägg lyckas jag träffa en jävla järnbalk ! På tredje försöket idag bröt jag borren, så jag fick ge upp och nu . Bästa metallborrstålet skall köpas? Vill inte borra , men vill få upp gardinstång. Mina borr bara pajar - Sporthoj.


Jag har i större delen av mitt liv snickrat och grejat i trä, men när det gäller att arbeta i metall är jag total novis.

Skulle här om dagen borra några . När jag ska montera min (dyra) projektor så vill jag därför borra djupa hål i taket,. Det kanske inte är en järnbalk för jag har bara sett minimala . Går ej att borra i väggarna? Kapa i bärande balk för dörrhål? Vi har Stålborr HSS och mycket mer på lager. När du ska borra i vägg måste du vara försiktig så du inte borrar i elledningar.


Används främst vid följande applikationer: Borrspets med vingar . Man i handskar borrar hål i stålbalk på fabriken. Borra hål i stålstång balk på fabriks byggarbetsplats. Håller nog med jensa, borra en massa små hål och köp nåt magnetiskt fläktfilter istället.


Annars så måste du ha fläktgaller och sådant på . Köp Hålsågar online eller via vår butik i Arlandastad. Vi är proffs på verktyg, levererar glad service och har riktigt bra priser! Hög avverkningshastighet i stål upp till mm.


Ni ser då in till den stålkarm som finns i karmen.

Förborra genom stålbalk med 5mm borr. Tibnor förser industrin i Norden och Baltikum med stål, metaller och tjänster kring bearbetning. Tillsammans gör vi den nordiska industrin ännu starkare.


Nylonplugg 8xTex Arvid Nilsson, Karmplugg R 8-8.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg