onsdag 8 februari 2017

Biltema bränslepump förgasare

Levereras med vibrationshämmande fästring, fästskruvar, kabelanslutningar och röranslutningar. MONTERINGSKIT FÖR BRÄNSLEPUMP. Gummibuffert för bränslepump.


Anslutning för bränslepump med armatur. På vissa modeller av Honda med förgasare kan man göra denna .

Bilen har förgasare , behöver jag en bränsleregulator? Hjälp mig justera in förgasarturbon! Elektrisk soppapump istället för. Biltemas Universala bränslepump.


Bar räcker mycket väl till en MC förgasare. Hur dimensionerar jag elektrisk bränslepump till förgasar-motor? Om det hade varit förgasare hade det nog räckt med den.


Ska montera lite bättre pump på min og900I B21 etanolbränsle.

Funderar i banorna elektrisk pump, är det nån som har monterat sådan? Har Wallbro för det området med så lågt tryck som en förgasare skall ha? Vilken bränslepump som helst (hel) klarar att leverera det bränsle som . Kanske kan vara till nytta för någon.


Kopplade på ny slang mellan tank pump, pump förgasare. Pumpa igenom en förgasare i taget oxå som jag skrev tidigare. Man brukar säga att original bränslepump under bra förutsättningar kan räcka till upp emot. SK racing förgasare på rad :P . Nya motorn hade insprutning så det blir bränslepump med . Min tolkning av ”hostningarna” är att förgasaren blir lite för varm pga kylsystemet.


Billiga såna finns ju tex på biltema , bara att testa om det funkar. Kan jag köra med biltema pump ? Tjena, har en mekanisk bränslepump på min boch den suger. Men jag har kommit på en till grej ja tänkte kanske testa och det är ju biltemas el-pump, . Jag har kört biltema bränslepump liknande länken på Thundercatten. Inga problem koppla in ,,bara grena ut till resp förgasare och trycket blir .

Det är då en sugpump i motorrummet jag tänker mig och motorn ska bestyckas med en HIF44- förgasare. Som förgasare tänkte jag ta en Volvo Penta båtförgasare som jag provat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg