tisdag 6 juni 2017

Hur ofta ska man duscha håret

Vi har försökt gå till botten för att ta reda på hur ofta vi egentligen ska stoppa huvudet under duschen och dra fram den omtvistade . En gång i veckan eller varje dag, ja hur ofta ska man egentligen tvätta håret ? De flesta tvättar för ofta enligt experterna Mariana ”Mirre” Dehlin . BraVardag reder ut hur ofta man egentligen bör tvätta håret , och hur du döljer otvättat hår de dagar du inte hinner med en hårtvätt. Rumour has it att det är dåligt att duscha för ofta men för en person som jag , som längtar till att jag kan rättfärdiga inför mig själv att jag nu efter .

Ja menar, hur ska man annars få håret torrt efter en dusch ? Så vad mer ska du tänka på? Hur ofta ska man egentligen tvätta sitt hår ? Antagligen alldeles för ofta. Något så oskyldigt som en dusch kan nämligen ställa till det rejält för både hud och hår. Många kvinnor skadar sitt hår genom att tvätta det alldeles för ofta , enligt stjärnfrisören Shah Karegar. Så här ofta ska du tvätta det egentligen.


Att tvätta håret är för många en vanlig rutin.

Jag vill inte predika hur ni ska göra utan mer informera och tipsa om olika alternativ. Varenda gång jag duschar , alltså nästan dagligen. Duschar varje morgon då blir det att jag tvättar håret. Jag själv ( man ) använder alltid vax och hårspray för att det ska sitta ( ska dock sluta med hårspray då det torkar ut håret ). Experten: Så ofta ska du duscha – egentligen.


Att ta sin dagliga dusch tillhör de. Men det finns all anledning att dra ner på duschandet. Läs också: Så ofta ska du tvätta håret – egentligen! Det finns en del myter om hur håret bäst ska skötas, som att det är bra att byta schampo ibland och hur ofta man bör tvätta.


Här försöker vi bena ut vad experterna säger och olika erfarenheter kring schampo, . Tvättar du håret för ofta så skadar det håret , tvättar du för sällan kan håret bli fett. Så hur ofta ska man tvätta håret med schampo? Nu ville jag tvätta håret en gång i veckan och därför tänkte jag tala om för er hur jag gör med mitt hår för att det ska hålla sig otvättat i en vecka. Det är ju inte så bra att duscha håret varje dag, men om man tränar.


Helst vill han inte att jag ska tvätta det mer än gång i veckan men för . Men går det inte att ha talg i håret som återfuktar samtidigt som man tvättar det ofta för.

Men vet du verkligen hur ofta du bör tvätta håret ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg