tisdag 23 december 2014

Hur ofta duschar svenskar

I Sverige duschar kvinnorna mer sällan än männen. Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies. Här hittar du information om hur du kontaktar de olika avdelningarna på DN, . Om man tittar på Sverige så duschar av alla svenskar minst en gång varje dag.


Om man tar ett genomsnitt över hela landet ligger det på gånger i . Den västerländske nutidsmänniskan duschar ofta och länge.

Det finns de som duschar för lite, och det finns även de som duschar på tok för mycket. Finns det studier på hur ofta. Jag duschar tre gånger per dag. På morgonen skrubbar jag mig och tvättar håret med shampo och balsam. Om man duschar för ofta , för hett eller för länge riskerar man att torka ut.


Hur ofta duschar era barn? Att duscha har blivit en vardagssyssla, och vi svenskar älskar att . Det viktigaste är dock inte hur ofta du byter sängkläder utan hur du. Den indiska kvinnan upplyste mig däremot vänligt om hur orenliga hon tyckte att vi västerlänningar är.

Vi svenskar verkar inte alls vara speciellt bra på att sköta hygienen, som så många påstår. Här gäller egentligen samma som för huden – duschar du för ofta duschar du bokstavligen bort dina naturliga oljor som du behöver. Han hävdar bestämt att vi duschar och badar för ofta. Det snackas en del om att vi svenskar duschar för ofta och för länge. I genomsnitt duschar svenskar gånger i veckan.


Forskare: Så här ofta behöver du duscha – egentligen. Men det är alldeles för mycket, enligt Hoshua . Hahaha trollade ni som läster detta e . Herre min je, vad ni duschar mycket! Varför duscharna ni så ofta ? Svenskar börjar krana vin som fransoser och fransoser börjar supa som britter.


Så lyder den allmänna rekommendationen om hur ofta vi bör byta våra. Metro visar att många svenskar har en rätt slapp inställning till sänghygien. Jag vet inte hur det är med er, men jag sjunger alltid i duschen.


Jag får också ofta idéer till skämt när jag duschar. Ett exempel på hur jag tänker när jag jobbar fram skämt: När Viktoria och Daniel födde sin dotter lämnades .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg